Sammen skal vi ta vare på hverandre ️❤️🧡💛💚💙💜

Over 8 000 bønder, og mer enn 5 000 medarbeidere fra nord til sør er selve fundamentet i TINE Gruppa. Hos oss skal man føle seg velkommen, vi inkluderer alle og setter pris på ulike perspektiver. I TINE stiller vi oss bak verdiene Pride representerer: fellesskap, mangfold, toleranse, inkludering og respekt.

I juni farges verdens logoer og flagg i regnbuens farger – også i TINE. Men viktigst av alt er arbeidet med mangfold og inkludering som legges ned hele året. Vi skal ta vare på hverandre i TINE.

Mangfold og inkludering – hele året

Ifølge Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet er det regionale forskjeller rundt folks holdninger mot lhbt-personer i Norge. Med anlegg og gårder fra nord til sør i hele landet, er vi til stede også på mindre tettsteder, hvor innsikten viser at negative holdninger er størst.

– Jeg er stolt over at vi marker Pride i TINE for andre år på rad. Men viktigst av alt er det vi gjør hele året, og ikke bare i juni. Vi har fokus på verdiene Pride representerer både i våre etiske retningslinjer, i rekrutteringsprosesser, lederutviklingsprogram, og ikke minst gjennom verdiene våre som vi lanserte tidligere i år. Så å rette ekstra fokus på mangfold og inkludering i juni synes jeg er utrolig viktig, sier konsernsjef Ann-Beth Freuchen.

Sammen skal vi ta initiativ, ta ansvar og ta vare på hverandre. Dette er TINEs verdier – skapt av oss medarbeidere. Disse verdiene beskriver det som kjennetegner måten vi jobber på i dag, men også det vi ønsker å styrke oss på.

– Vi skal være rause med hverandre og skaper en trygg arbeidshverdag der alle føler seg inkludert, og kan være den beste versjonen av seg selv. Det betyr at vi respekterer hverandres ulikheter, ulike meninger, holdninger – og legning. I TINE markerer vi Pride fordi vi står bak verdiene det representerer, og for å vise solidaritet med alle medarbeidere, eiere, kunder og samfunnet rundt oss, forteller Mads Bendixby, konserndirektør for HR.

TINE heiser regnbueflagget 🏳️‍🌈

I TINE markeres Pride fra nord til sør gjennom flagging og annen markering på anleggene og på gårder ute hos stolte eiere.

– Medarbeidere, eiere, kunder og forbrukere skal være trygge på at mangfold, inkludering og det å ta vare på hverandre er grunnleggende verdier hos oss. Dessuten tror jeg at vi tiltrekker oss, og beholder flinke folk når vi viser tydelig hva vi står for og mener – nemlig at i TINE kan du være akkurat den du er, avslutter Freuchen.